Duyguları Konuşalım Ama Nasıl?

21:46

Kaygılanınca terleyen eller, heyecanlanınca midede uçuşan kelebekler, sinirlenince kızaran yüzler. Evet, duygularımız. Duygularını tanıyamayan ya da tanımlayamayan birçok insan var. Neden duyguları anlamlandırmak bu kadar zor? Soyut olduğu için mi, yoksa zaten duygu süreç gelişimlerimizi tam tamamlayamadığımız için mi? Bazen buna karar verebilmek zor.


Özellikle son birkaç yıldır iletişim süreçlerinde üzerinde çok konuşulan konulardan birisi: “Duygularımızı ifade etmek”. Yani, karşı tarafı suçlamak yerine, bizim ne hissettiğimizi anlatmak. Meşhur “Sen dilinden ben dile geçiş” sürecindeki mihenk taşı. Uzmanların da bol bol uyarısı ile birlikte süregelen duygu tanımlama ve tanıma konuları bir zaman sonra, sadece üzülen, mutsuz olan ve sinirlenen kişilerin özellikle de ebeveynlerin bunu daha rahat dile getirmelerini sağladı sanki.

“Mila’cığım, eğer yere o kavanozu atarsan ben çok üzüleceğim.”
“Oğlum yeni gömleğimin üstünü boyaman, beni gerçekten çok kızdırdı”
“Melisa’cığım yemeğini yememen beni gerçekten mutsuz ediyor”

Tanıdık geldi mi bilmiyorum ama anne ve babalar artık olumsuz duygularını daha rahat ifade ediyorlar, burası kesin. Artık en azından bizi üzen, kıran, kızdıran süreçleri daha rahat bir şekilde çocuğumuza aktarıp en azından O’na en az zarar verecek şekilde bununla baş edebiliyoruz. Peki, olumlu duygularımızı aynı şekilde yeterince ifade edebiliyor muyuz? Bence, hayır. Bizi umutlandıran, yeniden hayal etmemizi sağlayan, mutlu eden, heyecanlandıran durumları bu kadar özenli konuşmuyoruz sanki. Biraz da şu örneklere bakalım:

“Evet Mila’cığım, bu puzzle’ı bu kadar hızlı yapabilmen beni gerçekten çok heyecanlandırdı.”
“İlk defa kirli çoraplarını çamaşır sepetine atmışsın oğlum, işte bu beni gerçekten umutlandırdı.”
“İnanamıyorum, doğum günüm için kartpostal yapmışsın, Melisa işte bu beni çok mutlu etti.”

Yukarıdakiler yalnızca birer örnek, eminim ki sizin olumlu duygularınıza uyan daha güzel örnekleriniz vardır. Hadi şimdi herkes olumlu bir duygu paylaşımını yorumlara yazsın...

You Might Also Like

0 yorum

Blogger tarafından desteklenmektedir.